Postup tvoření nápovědy

POZOR: Prosím o pozorné přečtení pravidel tvoření nápovědy. Je to tu kvůli tomu, abychom společně vytvořili přehlednou a lehko použitelnou nápovědu pro nás všechny, abychom si zjednodušili procesy a věděli jsme v každé fázi, co a jak dělat.

Pamatujme na to, že jak chceme vytvořit systém, zpřehlednit a zjednodušit naši práci, potřebujeme dodržovat jistá pravidla (jako třeba při zadávání UTM parametru do mailů). Jinak to bude guláš, nikdo se v tom nevyzná a v konečném důsledku tu nápovědu nikdo nebude používat, takže tvorba téhle části webu bude promrhaný čas. 

PROČ vytvářet nápovědu?

Každý z nás začínal. Každý z nás se učil nové věci. Vzpomeň si, jaké to bylo, když jsi našel/našla přesný návod, jak postupovat. A pokud to byl vyloženě checklist nebo „krok za krokem“ a bylo možné podle toho vytvořit něco, co jsi neznal/a. Nemusel/a jsi na nikoho čekat a měl/a jsi to hned. Super, viď?

Každý z nás byl v určité chvíli nováček. Každý z nás se stále něco nové učí. Mnoho aplikací a postupů neznáme a potřebujeme se je naučit. A pokud chceme pracovat efektivně, rychle a bez vyrušování, právě nápověda nám v tom všem výrazně může pomoci a ulehčí nám práci. Jak stálým členům týmu, tak i novým lidem. Nehledě na to, když je třeba vysvětlit něco novému člověku a zaučit ho. Je o mnoho jednodušší a efektivnější poslat mu odkaz s návodem (který jsme vytvořili jednou a kvalitně) a ten mu to vysvětlí jasně i bez nás. 

„Nám i budoucím.“

KDO vytváří nápovědu?

Nápovědu vytváří celý tým společně. Pojďme vytvořit nápovědu, která pomůže nováčkům i sobě navzájem. 

Ušetři si svůj čas. Vytvoř jednou kvalitní nápovědu. Potom už nebudeš muset trávit hodiny zaškolováním nováčků.

KDY vytváříme nápovědu?

Nápovědu vytváříme vždy, když děláme nějakou rutinní činnost, nebo úlohu, kterou je možné popsat jednoduchými kroky a dá se k ní vytvořit postup, který dokáže někdo jiný následovat a použít. 

A pokud taková nápověda ještě není v našem knowledge base, proaktivně ji můžeš vytvořit a zpracovat.

Jak vytvářet nápovědu – ověřený postup